Lista aktywnych polityk

Nazwa Typ Zgoda użytkownika
Regulamin świadczenia usług serwisu Polityka strony Uwierzytelnieni użytkownicy
Polityka prywatności i plików cookies Polityka prywatności Wszyscy użytkownicy

Podsumowanie

Niniejszy regulamin określa rodzaje, zakres, warunki oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisu internetowego aptekarska.pl oraz platformy szkoleniowej Aptekarskiej Szkoły Zarządzania – internetowego systemu szkoleniowego, upowszechniającego i aktualizującego wiedzę dla farmacji zlokalizowanej pod adresem aptekarska.pl/oferta oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie takich usług, a także tryb postępowania reklamacyjnego.

Pełna polityka

Niniejszy regulamin określa rodzaje, zakres, warunki oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną za pośrednictwem serwisów internetowych medyczna.pl i aptekarska.pl oraz platform szkoleniowych – internetowych systemów szkoleniowych, upowszechniających i aktualizujących wiedzę dla farmacji oraz warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie takich usług, a także tryb postępowania reklamacyjnego.

Definicje:

  • Usługodawca: ŚWIAT ZDROWIA S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000269265, REGON 340253456, NIP 9562187830, kapitał zakładowy 4 890 000,00 zł, kapitał opłacony w całości.
  • Serwis: serwisy internetowe pod adresami medyczna.pl i aptekarska.pl, za pośrednictwem których Usługodawca świadczy usługi na rzecz Użytkowników.
  • Użytkownik: każdy, kto korzysta z usług lub treści umieszczonych w Serwisach medyczna.pl i aptekarska.pl.
  • Platforma: platformy szkoleniowe dostępne w ramach Serwisów, udostępniane Zarejestrowanym Użytkownikom.
  • Rejestracja: jednorazowa czynność polegająca na utworzeniu przez Użytkownika Konta na Platformie, dokonana z wykorzystaniem formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na Platformie.
  • Konto Użytkownika: usługa Platformy, w ramach której gromadzone są m.in. informacje o Zarejestrowanych Użytkownikach na Platformie oraz pozwalająca na korzystanie przez nich z funkcjonalności/usług Platformy dostępnych po zalogowaniu. Konto Użytkownika określone jest unikalnym loginem Użytkownika oraz zabezpieczone hasłem.
  • Zarejestrowany Użytkownik: użytkownik, który wypełni formularz rejestracyjny na Platformie.
  • Opiekun Merytoryczny: Instytucja pełniąca opiekę merytoryczną nad treścią wykładów, pytań do testów oraz certyfikatów.
  • Koszyk: element funkcjonalny Platformy, który umożliwia Użytkownikowi dokonanie zakupów za pośrednictwem strony internetowej.
  • Newsletter: usługa elektroniczna, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Użytkownikom otrzymywanie od Usługodawcy na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej cyklicznych informacji, w szczególności o aktualnościach, szkoleniach, nowych narzędziach oraz usługach, informacji handlowych i marketingowych dotyczących usług i produktów własnych Usługodawcy oraz podmiotów współpracujących z Grupy Neuca.
  • Regulamin: niniejszy regulamin.

§1. Informacje ogólne

  1. Usługodawcą Serwisów oraz Platform szkoleniowych jest ŚWIAT ZDROWIA S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń.
  2. Serwisy oraz Platformy dedykowane są dla właścicieli aptek, farmaceutów i techników farmacji oraz studentów zainteresowanych zdobywaniem nowych umiejętności i kwalifikacji.
  3. W ramach Serwisów niezalogowany Użytkownik może:
    • zapoznawać się z aktualnościami, artykułami i materiałami z branży farmaceutycznej oraz informacjami o szkołach zarządzania i ich trenerach;
    • zapisać się na newsletter. Użytkownik może dokonać zapisu na newsletter podczas zakładania konta na Platformie poprzez zaznaczenie pola wyboru dostępnego pod formularzem rejestracyjnym. Użytkownik potwierdza zapis na newsletter, klikając w link przesłany na podany adres e-mail. Poprzez newsletter Użytkownikowi będą przesyłane przez Usługodawcę informacje w szczególności o aktualnościach, szkoleniach, nowych narzędziach oraz usługach, informacje handlowe i marketingowe usług i produktów własnych Usługodawcy oraz podmiotów współpracujących z Grupy Neuca.
    • zarejestrować się na Platformę poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego i złożenie oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem i akceptacji jego zapisów.
  4. Korzystanie z usług i produktów na Platformach możliwe jest wyłącznie po uprzednim dokonaniu rejestracji w sposób określony w niniejszym Regulaminie.
  5. Na Platformach znajduje się oferta szkoleń internetowych oraz stacjonarnych oraz produktów elektronicznych i fizycznych wspierających rozwój ww. grupy.
  6. Materiały szkoleniowe udostępniane w postaci elektronicznej na Platformach podlegają zapisom praw autorskich i wszelkie kopiowanie, edytowanie, publikowanie, rozpowszechnianie i wykorzystywanie w celach innych niż szkoleniowe fragmentów lub całości materiałów jest prawnie zabronione.
  7. Wymagania techniczne: Platformy i szkolenia obsługiwane są w przeglądarkach Edge (wersja od 86.0.622.38), Mozilla Firefox (wersja 82.0.2), Chrome (wersja od 86.0.4240), Safari (wersja od 14.0). Łącze internetowe: min. 10 Mb/s. Procesor dwurdzeniowy 2GB pamięci RAM (zalecane 10 Mb/s lub więcej). System operacyjny: Windows 8 (zalecany Windows 10), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.

§2. Rejestracja Użytkownika na Platformie

  1. Rejestracja na Platformę jest dobrowolna i bezpłatna.
  2. Rejestracja na Platformę następuje po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, złożeniu oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem i akceptacji jego zapisów.
  3. Rejestracja do Platformy wymaga podania przez Użytkowników następujących danych: login (tj. adres email), hasło, telefon, imię, nazwisko, przynależność do Izby Aptekarskiej, dane do faktury (nazwa płatnika, ulica, numer budynku, kod pocztowy, miasto, województwo, NIP), adres do korespondencji, rola zawodowa oraz numer prawa wykonywania zawodu.
  4. Usługodawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji danych podanych podczas rejestracji.
  5. Użytkownik ma prawo wyrejestrować się z Platformy bez podania przyczyny.
  6. Użytkownik zalogowany do Platformy pozostający bez aktywności dłużej niż przez 30 minut zostanie automatycznie wylogowany z Platformy, po uprzedzeniu odpowiednim komunikatem.
  7. Użytkownik wypełniając formularz rejestracyjny tworzy swoje indywidualne Konto dostępne po zalogowaniu.
  8. Zarejestrowany Użytkownik będzie otrzymywał informacje związane z korzystaniem z Platformy (w tym o szkoleniach, złożonych zamówieniach), za pośrednictwem telefonu komórkowego (połączenie lub SMS) oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej, na numer telefonu oraz adres e-mail podany przez Użytkownika.

§3. Punkty edukacyjne

  1. Na Platformach znajdują się m.in. szkolenia (stacjonarne i internetowe), które umożliwiają zdobycie punktów edukacyjnych przez farmaceutę z aktywnym prawem wykonywania zawodu.
  2. Warunki zdobycia punktów edukacyjnych są każdorazowo określone przy danym szkoleniu stacjonarnym, kursie e-learningowym lub webinarze. Do pozytywnego zaliczenia testu, a tym samym otrzymania certyfikatu, upoważnia uzyskanie 60% poprawnych odpowiedzi na teście końcowym. Liczba punktów edukacyjnych za dane szkolenie ustalana jest indywidualnie przez Opiekuna Merytorycznego.
  3. Minimalna liczba prawidłowych odpowiedzi niezbędna do zaliczenia szkolenia jest każdorazowo określona przez Opiekuna Merytorycznego.
  4. Opłata za udział w szkoleniu płatnym upoważnia do nieograniczonego dostępu do szkolenia w czasie jego dostępności na Platformie oraz jednokrotnego przystąpienia do testu końcowego.
  5. Ponowny udział w teście końcowym w przypadku negatywnego wyniku testu możliwy jest po uprzednim ponownym uiszczeniu całkowitej opłaty za szkolenie lub spełnieniu przez Użytkownika innych warunków określonych przez Usługodawcę.
  6. Wynik jest automatycznie przypisywany do Konta Użytkownika. Zaliczenie testu oraz zapoznanie się z merytoryką szkolenia jest podstawą do wydania certyfikatu i uzyskania określonej liczby punktów edukacyjnych.
  7. Certyfikaty wystawiane są przez jednostkę posiadającą akredytację na prowadzenie szkoleń w ramach szkolenia ciągłego dla farmaceutów. W takim przypadku Usługodawca udostępnia ww. jednostce dane osobowe Użytkownika w niezbędnym zakresie, z uwagi na obowiązujące przepisy prawa, w tym m.in. prawa farmaceutycznego i prawa o szkolnictwie wyższym.
  8. Certyfikaty wysyłane są na adres korespondencyjny Użytkownika wskazany przy rejestracji lub dostępne online na Platformie w wersji elektronicznej.
  9. Za udział w szkoleniach na Platformach punkty przypisywane są Użytkownikom automatycznie. Istnieje możliwość dodania punktów za szkolenia spoza platform poprzez dodanie odpowiednich informacji w zakładce Punkty Edukacyjne.

§4. Zapis Użytkownika do szkolenia

  1. Użytkownik ma prawo zgłoszenia swojego uczestnictwa w dowolnym szkoleniu dostępnym na Platformie.
  2. Zgłoszenie Użytkownika do szkolenia dokonywane jest na Platformie w bazie systemu.
  3. Dostęp do treści szkolenia możliwy jest po rejestracji na Platformie oraz kliknięciu „zapisz mnie", chyba że Usługodawca określi warunki uczestnictwa w szkoleniu inaczej. Warunki dostępu do szkolenia będą widoczne dla każdego Użytkownika po zalogowaniu się na Platformę i wyborze dostępnego szkolenia.
  4. Usługodawca ma prawo do odmowy zgłoszenia Użytkownika do szkolenia bez podania przyczyny.
  5. Dostęp do szkoleń bezpłatnych użytkownik dostaje po spełnieniu powyższych kryteriów.
  6. Dostęp do szkoleń płatnych użytkownik dostaje po opłaceniu zamówienia (patrz §5).
  7. Szkolenia e-learningowe udostępnione na Platformach mają określony limit miejsc i/lub termin ważności, w czasie którego istnieje możliwość uzyskania punktów edukacyjnych. Po upływie tego terminu Użytkownik ma dostęp do archiwalnych szkoleń, lecz bez możliwości uzyskania za nie punktów edukacyjnych.
  8. Usługodawca zastrzega możliwość organizowania w ramach szkoleń konkursów, quizów, których zasady uczestnictwa określane będą każdorazowo przed wydarzeniem w komunikacji dotyczącej szkolenia oraz w formularzu zgłoszeniowym.

§5. Składanie zamówień, dostawa i płatność za produkty i usługi na Platformie

  1. Usługodawca zapewnia Użytkownikom możliwość zawarcia umowy sprzedaży produktów fizycznych dostępnych na Platformie, umowy o dostarczenie treści cyfrowych w postaci produktów elektronicznych oraz umowy o udział w szkoleniu stacjonarnym lub internetowym.
  2. Użytkownik nie może dokonać zamówienia oraz płatności anonimowo ani pod pseudonimem, zobowiązany jest do założenia Konta na Platformie.
  3. Jeżeli Użytkownik posiada Konto na Platformie, przed złożeniem zamówienia powinien się do niego zalogować. Logowanie możliwe jest również w trakcie składania zamówienia poprzez kliknięcie w link dostępny w ramach wyświetlanego komunikatu.
  4. Wszystkie ceny produktów podane na Platformie są cenami brutto. Informacja o cenie szkolenia zawarta jest obok tematu szkolenia.
  5. W celu złożenia zamówienia, Kupujący zobowiązany jest podjąć następujące kroki:
    • wybrać produkt fizyczny, elektroniczny lub usługę będącą przedmiotem zamówienia (szkolenie stacjonarne, internetowe) poprzez kliknięcie przycisku „Dodaj do koszyka" (w przypadku szkoleń stacjonarnych istnieje konieczność wyboru terminu szkolenia),
    • przejść do widoku koszyka,
    • wprowadzić kod kuponu rabatowego, jeżeli Użytkownik taki posiada,
    • z widoku Koszyka kliknąć w przycisk „Zamawiam i płacę",
    • wypełnić formularz zamówienia, podając dane niezbędne do realizacji zamówienia,
    • klikając w przycisk „Płacę online" lub „Płacę przelewem tradycyjnym" Użytkownik wybiera metodę płatności za zamówienie. Użytkownik zostanie przekierowany do bramki płatności, zgodnie z wybraną metodą płatności. Po skutecznym dokonaniu płatności, Użytkownik zostanie zwrotnie przekierowany na stronę Platformy z potwierdzeniem zamówienia. Z tą chwilą umowę uważa się za zawartą pomiędzy Użytkownikiem a Usługodawcą. Potwierdzenie zawarcia umowy zostanie przesłane Użytkownikowi na adres e-mail podany w formularzu zamówienia.
  6. W zależności od przedmiotu zamówienia, między Użytkownikiem a Usługodawcą może zostać zawarta umowa określonego rodzaju:
    • w przypadku produktów fizycznych – umowa sprzedaży,
    • w przypadku produktów elektronicznych – umowa o dostarczenie treści cyfrowych,
    • w przypadku szkoleń stacjonarnych, internetowych – umowa o świadczenie usług.
  7. Jeżeli przedmiotem zamówienia są jednocześnie produkty różnego rodzaju lub usługi, złożenie zamówienia prowadzi do zawarcia kilku umów określonego rodzaju odpowiadających przedmiotowi zamówienia.
  8. W formularzu zamówienia Użytkownik musi podać prawdziwe dane osobowe. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych. Usługodawca zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia w sytuacji, gdy Użytkownik podał nieprawdziwe dane lub gdy dane te budzą uzasadnione wątpliwości Usługodawcy co do ich poprawności. W takim przypadku Użytkownik zostanie poinformowany telefonicznie lub poprzez pocztę elektroniczną o wątpliwościach Usługodawcy. W takiej sytuacji Użytkownikowi przysługuje prawo wyjaśnienia wszelkich okoliczności związanych z weryfikacją prawdziwości podanych danych. W przypadku braku danych pozwalających Usługodawcy na podjęcie kontaktu z Użytkownikiem, Usługodawca udzieli wszelkich wyjaśnień po podjęciu kontaktu przez Użytkownika.
  9. Użytkownik oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Usługodawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności.
  10. Dostępne metody dostawy zamówienia obejmującego produkty fizyczne prezentowane są Użytkownikowi na etapie składania zamówienia. Koszt dostawy ponosi Użytkownik, chyba że Usługodawca określi odmiennie.
  11. Użytkownik ma do wyboru następujące metody płatności za zamówienie:
    • Karta płatnicza
    • Płatności elektroniczne
    • Przelew tradycyjny

§6. Produkty fizyczne

  1. Realizacja zamówienia obejmującego produkty fizyczne następuje poprzez wysyłkę zakupionych produktów na adres korespondencyjny podany przez Użytkownika.
  2. Czas realizacji zamówienia nie powinien przekroczyć 14 dni roboczych, chyba, że co innego wynika z opisu produktu.
  3. Zamówienie uważa się za zrealizowane w chwili nadania przesyłki do Użytkownika.
  4. Przesyłka powinna zostać dostarczona do Użytkownika w terminie wynikającym z wybranego sposobu dostawy.

§7. Produkty elektroniczne

  1. Realizacja zamówienia obejmującego produkty elektroniczne następuje poprzez przesłanie na adres e-mail podany przez Użytkownika w formularzu zamówienia wiadomości zawierającej instrukcję pobrania lub uzyskania dostępu do zakupionego produktu elektronicznego.
  2. W przypadku szkoleń internetowych Użytkownik uzyskuje dostęp natychmiastowy.
  3. W przypadku kursów internetowych, dostęp do treści wchodzących w skład kursu może być ograniczony czasowo, zgodnie z informacjami zawartymi w opisie kursu na stronie Platformy. W takiej sytuacji, po upływie wskazanego okresu czasu, Użytkownik utraci dostęp do kursu.
  4. Użytkownik zobowiązany jest korzystać z Platformy szkoleniowej w sposób zgodny z prawem, Regulaminem i dobrymi obyczajami, a w szczególności:
    • korzystać z Platformy w sposób niezakłócający korzystanie z Platformy przez pozostałych jej użytkowników, nienaruszający jakichkolwiek praw, dóbr lub interesów osób trzecich, niewpływający negatywnie na funkcjonowanie platformy, szczególnie poprzez wykorzystanie złośliwego oprogramowania,
    • nie udostępniać danych dostępowych do swojego Konta w Platformie jakimkolwiek osobom trzecim,
    • nie rozpowszechniać kursu ani jego poszczególnych fragmentów bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
  5. W razie korzystania z Platformy szkoleniowej w sposób sprzeczny z ust. 7.4. powyżej, Usługodawca zachowuje prawo do zablokowania Użytkownikowi dostępu do kursu.

§8. Szkolenia stacjonarne

  1. Realizacja zamówienia dotyczącego szkolenia stacjonarnego następuje poprzez zapewnienie Użytkownikowi, możliwości wzięcia udziału w szkoleniu w terminie wybranym przez Użytkownika podczas składania zamówienia.
  2. Szkolenie realizowane jest zgodnie z opisem zawartym na stronie szkolenia.
  3. W celu wzięcia udziału w szkoleniu, Użytkownik zobowiązany jest stawić się w miejscu odbywania się szkolenia, w terminie wybranym przez siebie przy zapisie na szkolenie.
  4. Niewzięcie udziału w szkoleniu przez Użytkownika, za wyjątkiem sytuacji, w której Użytkownik będący Konsumentem skutecznie odstąpił od umowy albo doszło do rozwiązania umowy za porozumieniem stron, nie uprawnia Użytkownika do zwrotu wynagrodzenia zapłaconego Usługodawcy za udział w szkoleniu.
  5. Jeżeli Usługodawca organizuje szkolenie stacjonarne w kilku terminach, Użytkownik może dokonać zmiany terminu, w którym weźmie udział w szkoleniu, jeżeli poinformuje o tym fakcie Usługodawcę co najmniej 7 dni przed terminem szkolenia wynikającego ze złożonego przez Użytkownika zamówienia, a Usługodawca będzie w stanie zapewnić Użytkownikowi możliwość udziału w szkoleniu w innym terminie. W przeciwnym wypadku, zmiana terminu nie jest możliwa, a niewzięcie udziału w szkoleniu wywołuje skutki, o których mowa w ust. 8.4. powyżej.

§9. Odstąpienie od umowy

  1. Użytkownik, który zawarł ze Usługodawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy (w przypadku umowy sprzedaży) albo w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy (w przypadku umowy o dostarczenie treści cyfrowych oraz umowy o świadczenie usług).
  2. Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:
    • o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Użytkownika, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,
    • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Użytkownika przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  3. Chwilą rozpoczęcia świadczenia w przypadku produktów elektronicznych, jest doręczenie Użytkownikowi (kupującemu) wiadomości e-mail z instrukcją uzyskania dostępu do produktu elektronicznego.
  4. Aby odstąpić od umowy, Użytkownik musi poinformować Usługodawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia - na przykład pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Użytkownik wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego Użytkownikowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. Konsument ma obowiązek zwrócić produkt Usługodawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego upływem.
  7. Użytkownik ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.
  8. W przypadku odstąpienia od umowy, Usługodawca zwraca Użytkownikowi wszystkie otrzymane od Użytkownika płatności, w tym najtańszy dostępny w e-sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Użytkownik) niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Usługodawca został poinformowany o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z formą zwrotu płatności.
  9. Jeżeli Usługodawca nie zaproponował, że sam odbierze rzecz od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

§10. Odpowiedzialność za wady produktów i usług płatnych

  1. Usługodawca ma obowiązek dostarczyć Użytkownikowi produkt oraz treść cyfrową wolną od wad, jak również wykonać usługę w sposób niewadliwy.
  2. Usługodawca jest odpowiedzialny względem Użytkownika, jeżeli sprzedany produkt, treść cyfrowa ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady) lub gdy usługa została wykonana wadliwie.
  3. Jeśli Użytkownik stwierdzi wadę produktu, treści cyfrowej lub wadliwość wykonane usługi powinien poinformować o tym Usługodawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
  4. Użytkownik może skorzystać z formularza reklamacyjnego, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Użytkownik może kontaktować się z Usługodawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
  6. Usługodawca ustosunkuje się do składanej przez Użytkownika reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.

§11. Przetwarzanie danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych podanych przez Użytkownika w związku z korzystaniem z usług udostępnianych w Serwisach oraz na Platformach jest ŚWIAT ZDROWIA S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000269265, REGON 340253456, NIP 9562187830, kapitał zakładowy 4 890 000,00 zł, kapitał opłacony w całości.
  2. Pełna informacja o przetwarzaniu danych osobowych oraz plikach cookies dostępna jest w Polityce Prywatności.

§12. Reklamacja

  1. Reklamacji podlegają kwestie związane z działaniem Serwisów i Platform. Przyjmowane są one elektronicznie pod adresem biuro@aptekarska.pl. Reklamacja powinna zawierać w szczególności opis problemu będącego podstawą reklamacji oraz dane kontaktowe Usługobiorcy zgłaszającego reklamację (reklamującego): imię, nazwisko oraz adres e-mail.
  2. Zgłoszone reklamacje będą rozpatrywane przez Usługodawcę w terminie 7 dni roboczych od ich wpływu.
  3. Decyzja Usługodawcy w przedmiocie uwzględnienia bądź nieuwzględnienia zgłoszonej reklamacji ma charakter ostateczny i powiadomienie osoby, która wniosła reklamację o wynikach postępowania reklamacyjnego, wyczerpuje wewnętrzny tryb tego postępowania.

§13. Postanowienia końcowe

  1. Przedstawiane w ramach szkoleń treści mają charakter wyłącznie szkoleniowy i nie stanowią wykładni prawnej. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody mogące wynikać z działań podjętych w oparciu o przedstawiane treści.
  2. Usługodawca zapewnia sobie prawo do zmian w niniejszym Regulaminie, o których będzie informował na bieżąco.
  3. Uwagi i pytania prosimy kierować na adres e-mailowy: biuro@aptekarska.pl

Podsumowanie

Polityka prywatności i plików cookies

Pełna polityka

A. Zasady prywatności

I. Dane osobowe

  1. Spółka ŚWIAT ZDROWIA S.A. z siedzibą w Toruniu, ul. Forteczna 35-37, (dalej: „Spółka"), właściciel Serwisów internetowych medyczna.pl i aptekarska.pl szanuje Państwa prywatność oraz ceni sobie Państwa zaufanie. Dlatego uzyskane dane osobowe przechowuje z największą starannością, zgodnie z przyjętą w Spółce polityką prywatności.
  2. Serwisy medyczna.pl i aptekarska.pl oferują możliwość skorzystania z usług opisanych w Regulaminie dostępnym w Serwisach.
  3. Świat Zdrowia S.A. pełni funkcję Administratora danych osobowych przetwarzanych w celu realizacji oferowanych przez siebie usług.
  4. Niniejsza polityka prywatności zawiera informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych jakie możesz nam udostępnić podczas korzystania z Serwisów oraz wykorzystywania plików cookies w naszych Serwisach.
  5. Państwa dane osobowe są przetwarzane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w szczególności w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: RODO.

II. Gromadzenie danych osobowych

  1. Prosząc Państwa o podanie swoich danych, Administrator danych zawsze wyjaśnia, dlaczego ich potrzebuje. Zbierane są tylko te dane, które są konieczne do realizacji konkretnej usługi i tylko do niej są one wykorzystywane.
  2. Administrator danych będzie gromadził dane osobowe jedynie w określonych, jasno sprecyzowanych i uzasadnionych celach, przedstawianych przed lub w trakcie pozyskiwania danych i nie będzie ich wykorzystywał w sposób wykraczający poza te cele.
  3. Gromadzone będą wyłącznie te informacje, które są adekwatne, istotne i nie wykraczają poza cel, w jakim są gromadzone. Jeżeli zajdzie taka konieczność, Administrator danych podejmie wszelkie uzasadnione kroki w celu sprawdzenia dokładności i aktualności gromadzonych danych osobowych.

III. Okres przechowywania

Państwa dane osobowe nie będą przechowywane dłużej niż będzie to konieczne do osiągnięcia celów, do jakich dane zostały zgromadzone lub dłużej niż jest to określone prawem albo uzasadnionym interesem prawnym administratora danych.

IV. Bezpieczeństwo danych

  1. Administrator danych podjął środki mające na celu zapewnienie poufności, bezpieczeństwa i integralności Państwa danych osobowych.
  2. Administrator danych przykłada dużą wagę do tego, aby zagwarantować, że Państwa dane osobowe nie będą modyfikowane, udostępniane lub w inny sposób niewłaściwie wykorzystywane przez osoby trzecie, które nie są upoważnione do dostępu do danych.

V. Linki do stron osób trzecich

Na stronach medyczna.pl i aptekarska.pl mogą być zamieszczone linki do stron internetowych osób trzecich. Spółka nie sprawuje kontroli nad tymi stronami i w związku z tym nie ponosi odpowiedzialności za praktyki osób trzecich w zakresie poufności i bezpieczeństwa Państwa danych osobowych. Zaleca się zatem zapoznanie z polityką prywatności zamieszczoną na takich stronach przed korzystaniem z nich i przed podaniem danych osobowych.

VI. Wyrażenie zgody na niniejszą politykę prywatności

Korzystanie przez Państwa z serwisów oznacza akceptację niniejszych warunków polityki prywatności. Jeżeli nie zgadzają się Państwo z którymkolwiek zapisem polityki, należy nie korzystać z serwisów i nie przekazywać danych osobowych.

B. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych

W zależności od relacji ze Spółką, jaka będzie Państwa łączyła w związku z nawiązanym kontaktem, Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane na różnych podstawach prawnych i w różnych celach. Poniżej przedstawione zostały informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych w ramach funkcjonalności oferowanych za pośrednictwem Serwisów.

I. Administrator danych osobowych

Administratorem danych osobowych jest ŚWIAT ZDROWIA S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000269265, REGON 340253456, NIP 9562187830, kapitał zakładowy 4 890 000,00 zł, kapitał opłacony w całości, z którym można skontaktować się poprzez adres e-mail: biuro@aptekarska.pl lub na wyżej wskazany adres siedziby.

Z administratorem danych osobowych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pod adresem e-mail: iod@neuca.pl lub pisemnie pod adresem: ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń, z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych Osobowych". Z inspektorem ochrony danych administratorem można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

II. Jaki jest cel, podstawa prawna i okres przetwarzania danych osobowych?

W związku korzystaniem z serwisów, Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celach, na podstawie i przez okres:

Usługa lub funkcjonalność, w związku z którą przetwarzane są dane osobowe Cel przetwarzania Podstawa prawna Okres przetwarzania
Konto Użytkownika rozpatrzenie oraz obsługa formularza rejestracyjnego, założenie i utrzymanie konta oraz korzystanie z pełnej funkcjonalności platformy szkoleniowej zaakceptowanie regulaminu i uzasadniony interes administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO, a uzasadnionym interesem administratora jest zachowanie dowodów do ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń do czasu usunięcia konta, a następnie do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych oraz zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów prawa
Szkolenia stacjonarne, e-learningowe, webinary rozpatrzenia oraz obsługa formularza zgłoszeniowego oraz prawidłowe przeprowadzenie i rozliczenie szkolenia zaakceptowanie regulaminu i uzasadniony interes administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO, a uzasadnionym interesem administratora jest zachowanie dowodów do ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń przez okres konieczny do prawidłowego przeprowadzenia i rozliczenia szkolenia oraz korzystania z platformy szkoleniowej, a następnie do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych oraz zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów prawa
Wystawienie i wydanie certyfikatów udostępnienie akredytowanym jednostkom danych osobowych Użytkowników, którzy ukończyli test z wynikiem pozytywnym w celu wystawienia i wydania Użytkownikom certyfikatów przez ww. jednostki zaakceptowanie regulaminu i uzasadniony interes administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO a uzasadnionym interesem administratora jest zachowanie dowodów do ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń nie dłużej niż przez okres niezbędny do realizacji celu, do którego zostały zebrane oraz zgodnie z wymogami obowiązujący przepisów prawa
Konkursy i quizy umożliwienie Użytkownikowi udziału w konkursie, quizie organizowanym w ramach szkolenia, w tym w celu: (1) kontaktu, (2) przeprowadzenia i prawidłowego rozstrzygnięcia konkursu/quizu, (3) informowania o wynikach art. 6 ust. 1. lit. f RODO w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, a uzasadnionym interesem administratora będzie przeprowadzenie i rozstrzygnięcie konkursu/quizu, w tym publikacja listy zwycięzców, zachowanie do zakończenia trwania konkursu/quizu, chyba że uczestnik wcześniej zrezygnuje z udziału w konkursie/quizie, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz zgodnie

III. Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe?

Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji celów przetwarzania i korzystania z zawartości Serwisów.

IV. Jakie przysługują uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych?

Każdemu z Państwa przysługuje prawo dostępu do swoich danych (art. 15 RODO), żądania ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia (art. 17 RODO) oraz ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), prawo do przenoszenia (art. 20 RODO).

Jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie udzielonej zgody, przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody w każdym momencie. Zgodę można wycofać poprzez zgłoszenie wniosku mailowo na adres biuro@aptekarska.pl, poprzez odznaczenie zapisu w swoim profilu lub klikając w link w treści newslettera. Zgodę na pliki cookies można wycofać poprzez usunięcie plików cookie w przeglądarce, zmiany ustawień przeglądarki. Informacje jak zmienić ustawienia, odinstalować lub uniemożliwić instalację plików cookie znajdują się w części C Pliki cookies pkt. IV poniżej. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

W przypadkach, kiedy administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie swojego prawnie uzasadnionego interesu, może Pani/Pan wnieść sprzeciw, pisemnie na adres siedziby administratora z dopiskiem „Ochrona Danych" lub na adres poczty elektronicznej: iod@neuca.pl.

V. Prawo do wniesienia skargi

Macie Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).

VI. Kto może być odbiorcą danych?

  1. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty, które w związku ze świadczeniem usług niezbędnych do realizacji celów przetwarzania muszą mieć do nich dostęp - przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora w zakresie niezbędnym do realizacji celów. Dane są zabezpieczone przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym. Państwa dane osobowe, bez Państwa zgody, nie są przekazywane podmiotom zewnętrznym na ich użytek własny.
  2. Dane osobowe mogą zostać przekazane, w szczególności, dostawcom usług IT, dostawcy systemu mailingowego i do wysyłki wiadomości sms (m.in. jeżeli zapisali się Państwo do newslettera oraz na potrzeby wysyłania do Państwa wiadomość związanych z realizacją danej usługi), dostawcy systemu do organizacji webinarów (jeżeli biorą Państwo udział w organizowanym przez nas webinarze), podmiotom szkolącym (jeżeli biorą Państwo udział w szkoleniu), podmiotom z Grupy Neuca.
  3. Z uwagi na obowiązujące przepisy prawa, w tym m.in. prawa farmaceutycznego i prawa o szkolnictwie wyższym dane osobowe uczestników szkolenia, którzy ukończyli test z wynikiem pozytywnym będą udostępniane w niezbędnym zakresie jednostkom posiadającym akredytację na prowadzenie szkoleń w ramach szkolenia ciągłego dla farmaceutów, w celu wystawienia i wydania uczestnikom certyfikatów przez ww. jednostki. W związku z udostępnieniem danych osobowych, z chwilą udostępnienia, akredytowana jednostka szkoląca staje się administratorem udostępnionych jej danych osobowych uczestników szkolenia.

C. Pliki cookies

I. Czym są pliki cookies?

  1. Poprzez plik "cookie" (tzw. ciasteczko) należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, będące plikami zapisywanymi automatycznie przez przeglądarkę internetową z której Państwo korzystacie na urządzeniu końcowym (np. komputerze, smartfonie, tablecie), podczas przeglądania strony.
  2. Dane zapisywane w plikach cookies zawierają informacje o sposobie korzystania przez Państwa z serwisów (wyświetlanych podstronach i treściach), datę i czas odwiedzin oraz inne informacje o Państwa aktywności na platformach. Cookies zazwyczaj zawierają również nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym, IP oraz unikalny numer.
  3. Na podstawie logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu platformami i serwerami. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające platformy.

II. Do czego używamy plików cookie?

Pliki cookie, używane są w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownik korzysta ze stron internetowych, dostarczają informacji o rodzaju używanego urządzenia, jak również rodzaju i wersji oprogramowania, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji Użytkownika.

III. Jakich plików cookie używamy?

  1. Niezbędne - są niezbędne do prawidłowego działania strony lub funkcjonalności, z których Użytkownik chce skorzystać. Wykorzystywane są aby:
    • zoptymalizować stronę internetową pod kątem urządzeń i przeglądarek używanych przez Użytkowników – dzięki temu komputer, tablet czy telefon Użytkownika wyświetli ją poprawnie i czytelnie,
    • zapamiętać, czy Użytkownik wyraził zgodę na wyświetlanie na stronie internetowej serwisu wybranych treści,
    • utrzymać sesję Użytkownika, kiedy odwiedza stronę.
  2. Analityczne - z analitycznych plików cookie korzystamy po to, aby:
    • ulepszyć funkcjonowanie platform,
    • mierzyć, nie identyfikując Użytkownika, skuteczność podejmowanych działań i prezentowanych treści,
    • tworzyć zbiorcze statystyki i analizy, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywane są platformy. Te działania pozwalają na stałe udoskonalanie struktury i zawartości platform, by w jak największym stopniu odpowiadały one potrzebom Użytkowników.

    W przypadku analitycznych plików cookie korzystamy z narzędzi Google Analytics. Google Analytics to usługa analizy witryn internetowych oferowana przez firmę Google Inc., w ramach której zapewniane są zagregowane, a przez to anonimowe dane statystyczne dotyczące odwiedzających witrynę. Więcej informacji o tym narzędziu znajduje się pod linkiem: https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl.

  3. Funkcjonalne - używamy tych plików cookie w celu zwiększenia funkcjonalności i umożliwienia personalizacji, takiej jak czaty na żywo, filmy wideo i korzystanie z mediów społecznościowych.
  4. Reklama - Te pliki cookie są ustawiane przez naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszych stron internetowych.
  5. Zapewniamy możliwość korzystania z funkcji społecznościowych, takich jak udostępnianie treści w serwisach społecznościowych oraz subskrypcja profilu społecznościowego. Korzystanie z tych funkcji może wiązać się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów serwisów społecznościowych takich jak Facebook.
  6. Osadzamy na stronach wideo z serwisu Vimeo. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Vimeo Inc. Pliki cookies ładowane są dopiero przy odtwarzaniu wideo.
  7. Korzystamy z usług dostawcy systemu mailingowego i do wysyłki wiadomości sms (m.in. jeżeli zapisali się Państwo do newslettera oraz na potrzeby wysyłania do Państwa wiadomość związanych z realizacją danej usługi - w tym celu wykorzystywane są cookies firmy FreshMail.

IV. Jak zmienić ustawienia, odinstalować lub uniemożliwić instalację plików cookie?

  1. Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookie na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookie dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Ograniczenie stosowania plików cookie może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej lub uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcji stron internetowych i dokonania niektórych czynności.
  2. Pliki cookie można odinstalować poprzez usunięcie ich jeden po drugim według rodzajów cookies lub wszystkich na raz.
  3. Poniżej przedstawione zostały instrukcje dokonywania zmian ustawień oraz usuwania plików cookie w popularnych przeglądarkach:
    • Mozilla Firefox: menu "Narzędzia", wybrać zakładkę "Opcje", następnie "Prywatność" i "Usuń ciasteczka" - Link do instrukcji
    • Internet Explorer: menu "Narzędzia", zakładka "Opcje internetowe", następnie wybrać kolejno "Ogólne", "Historia przeglądania", "Ustawienia", okno "Ustawienia tymczasowych plików internetowych i historii" i na koniec "Wyświetl pliki" - Link do instrukcji
    • Google Chrome: zakładka "Prywatność" w menu "Ustawienia", wybrać "Ustawienia treści", następnie "Wszystkie pliki cookie i dane stron" i "Usuń wszystko" Link do instrukcji
    • Apple Safari: "Ustawienia", "Safari" i wybrać "Wymaż historię i dane witryn" - Link do instrukcji
  4. Istnieje możliwość ustawienia przeglądarki internetowej tak, aby blokowała pliki cookie lub każdorazowo ostrzegała przed ich instalacją. Ustawienia są różne w poszczególnych przeglądarkach. Instrukcje odnośnie obsługi plików cookie można znaleźć w menu "Pomoc" przeglądarki.
  5. Użytkownik może zrezygnować z plików cookie Google Analytics, klikając w poniższy link i pobierając dodatek: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout

V. Czas, przez jaki cookie będą umieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika

  1. Stosowane są dwa rodzaje plików cookie – "sesyjne" oraz "stałe". Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu Użytkownika aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Stałe pliki pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookie albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika.
  2. Cookies tymczasowe – umieszczone są na czas korzystania z przeglądarki (sesji), zostają wykasowane po jej zamknięciu lub opuszczeniu strony internetowej.
  3. Cookies stałe – nie są kasowane po zamknięciu przeglądarki i pozostają w urządzeniu Użytkownika przez określony w ich parametrach czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika.
  4. Logi zebrane w dziennikach przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał służący do administrowania serwisami i zapewnienia bezpieczeństwa. Zbiorcze podsumowania w postaci statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących użytkowników odwiedzających stronę.

VI. Informacje końcowe

Przechowywane informacje i dostęp do cookies nie spowoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniu Użytkownika i zainstalowanym na nim oprogramowaniu.

Polityka prywatności obowiązuje od 20.01.2021 r. Wszelkie poprawki do niniejszego dokumentu będą wprowadzane na stronach medyczna.pl i aptekarska.pl i będą obowiązywały od momentu publikacji. Zaleca się zatem regularne sprawdzanie zawartości stron.