Polityka prywatności i plików cookies
Polityka prywatności i plików cookies
A. Zasady prywatności
I. Dane osobowe
- Spółka ŚWIAT ZDROWIA S.A. z siedzibą w Toruniu, ul. Forteczna 35-37, (dalej: „Spółka"), właściciel Serwisów internetowych medyczna.pl i aptekarska.pl szanuje Państwa prywatność oraz ceni sobie Państwa zaufanie. Dlatego uzyskane dane osobowe przechowuje z największą starannością, zgodnie z przyjętą w Spółce polityką prywatności.
- Serwisy medyczna.pl i aptekarska.pl oferują możliwość skorzystania z usług opisanych w Regulaminie dostępnym w Serwisach.
- Świat Zdrowia S.A. pełni funkcję Administratora danych osobowych przetwarzanych w celu realizacji oferowanych przez siebie usług.
- Niniejsza polityka prywatności zawiera informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych jakie możesz nam udostępnić podczas korzystania z Serwisów oraz wykorzystywania plików cookies w naszych Serwisach.
- Państwa dane osobowe są przetwarzane i zabezpieczone zgodnie z zasadami określonymi w szczególności w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – dalej: RODO.
II. Gromadzenie danych osobowych
- Prosząc Państwa o podanie swoich danych, Administrator danych zawsze wyjaśnia, dlaczego ich potrzebuje. Zbierane są tylko te dane, które są konieczne do realizacji konkretnej usługi i tylko do niej są one wykorzystywane.
- Administrator danych będzie gromadził dane osobowe jedynie w określonych, jasno sprecyzowanych i uzasadnionych celach, przedstawianych przed lub w trakcie pozyskiwania danych i nie będzie ich wykorzystywał w sposób wykraczający poza te cele.
- Gromadzone będą wyłącznie te informacje, które są adekwatne, istotne i nie wykraczają poza cel, w jakim są gromadzone. Jeżeli zajdzie taka konieczność, Administrator danych podejmie wszelkie uzasadnione kroki w celu sprawdzenia dokładności i aktualności gromadzonych danych osobowych.
III. Okres przechowywania
Państwa dane osobowe nie będą przechowywane dłużej niż będzie to konieczne do osiągnięcia celów, do jakich dane zostały zgromadzone lub dłużej niż jest to określone prawem albo uzasadnionym interesem prawnym administratora danych.
IV. Bezpieczeństwo danych
- Administrator danych podjął środki mające na celu zapewnienie poufności, bezpieczeństwa i integralności Państwa danych osobowych.
- Administrator danych przykłada dużą wagę do tego, aby zagwarantować, że Państwa dane osobowe nie będą modyfikowane, udostępniane lub w inny sposób niewłaściwie wykorzystywane przez osoby trzecie, które nie są upoważnione do dostępu do danych.
V. Linki do stron osób trzecich
Na stronach medyczna.pl i aptekarska.pl mogą być zamieszczone linki do stron internetowych osób trzecich. Spółka nie sprawuje kontroli nad tymi stronami i w związku z tym nie ponosi odpowiedzialności za praktyki osób trzecich w zakresie poufności i bezpieczeństwa Państwa danych osobowych. Zaleca się zatem zapoznanie z polityką prywatności zamieszczoną na takich stronach przed korzystaniem z nich i przed podaniem danych osobowych.
VI. Wyrażenie zgody na niniejszą politykę prywatności
Korzystanie przez Państwa z serwisów oznacza akceptację niniejszych warunków polityki prywatności. Jeżeli nie zgadzają się Państwo z którymkolwiek zapisem polityki, należy nie korzystać z serwisów i nie przekazywać danych osobowych.
B. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych
W zależności od relacji ze Spółką, jaka będzie Państwa łączyła w związku z nawiązanym kontaktem, Państwa dane osobowe mogą być przetwarzane na różnych podstawach prawnych i w różnych celach. Poniżej przedstawione zostały informacje dotyczące przetwarzania Państwa danych osobowych w ramach funkcjonalności oferowanych za pośrednictwem Serwisów.
I. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest ŚWIAT ZDROWIA S.A. z siedzibą w Toruniu przy ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0000269265, REGON 340253456, NIP 9562187830, kapitał zakładowy 4 890 000,00 zł, kapitał opłacony w całości, z którym można skontaktować się poprzez adres e-mail: biuro@aptekarska.pl lub na wyżej wskazany adres siedziby.
Z administratorem danych osobowych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować pod adresem e-mail: iod@neuca.pl lub pisemnie pod adresem: ul. Forteczna 35-37, 87-100 Toruń, z dopiskiem „Inspektor Ochrony Danych Osobowych". Z inspektorem ochrony danych administratorem można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
II. Jaki jest cel, podstawa prawna i okres przetwarzania danych osobowych?
W związku korzystaniem z serwisów, Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celach, na podstawie i przez okres:
Usługa lub funkcjonalność, w związku z którą przetwarzane są dane osobowe | Cel przetwarzania | Podstawa prawna | Okres przetwarzania |
---|---|---|---|
Konto Użytkownika | rozpatrzenie oraz obsługa formularza rejestracyjnego, założenie i utrzymanie konta oraz korzystanie z pełnej funkcjonalności platformy szkoleniowej | zaakceptowanie regulaminu i uzasadniony interes administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO, a uzasadnionym interesem administratora jest zachowanie dowodów do ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń | do czasu usunięcia konta, a następnie do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych oraz zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów prawa |
Szkolenia stacjonarne, e-learningowe, webinary | rozpatrzenia oraz obsługa formularza zgłoszeniowego oraz prawidłowe przeprowadzenie i rozliczenie szkolenia | zaakceptowanie regulaminu i uzasadniony interes administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. b RODO w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c i f RODO, a uzasadnionym interesem administratora jest zachowanie dowodów do ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń | przez okres konieczny do prawidłowego przeprowadzenia i rozliczenia szkolenia oraz korzystania z platformy szkoleniowej, a następnie do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych oraz zgodnie z wymogami obowiązujących przepisów prawa |
Wystawienie i wydanie certyfikatów | udostępnienie akredytowanym jednostkom danych osobowych Użytkowników, którzy ukończyli test z wynikiem pozytywnym w celu wystawienia i wydania Użytkownikom certyfikatów przez ww. jednostki | zaakceptowanie regulaminu i uzasadniony interes administratora, tj. art. 6 ust. 1 lit. b i f RODO w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO a uzasadnionym interesem administratora jest zachowanie dowodów do ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń | nie dłużej niż przez okres niezbędny do realizacji celu, do którego zostały zebrane oraz zgodnie z wymogami obowiązujący przepisów prawa |
Konkursy i quizy | umożliwienie Użytkownikowi udziału w konkursie, quizie organizowanym w ramach szkolenia, w tym w celu: (1) kontaktu, (2) przeprowadzenia i prawidłowego rozstrzygnięcia konkursu/quizu, (3) informowania o wynikach | art. 6 ust. 1. lit. f RODO w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, a uzasadnionym interesem administratora będzie przeprowadzenie i rozstrzygnięcie konkursu/quizu, w tym publikacja listy zwycięzców, zachowanie | do zakończenia trwania konkursu/quizu, chyba że uczestnik wcześniej zrezygnuje z udziału w konkursie/quizie, a następnie przez okres przedawnienia roszczeń oraz zgodnie |
III. Czy podanie danych osobowych jest obowiązkowe?
Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji celów przetwarzania i korzystania z zawartości Serwisów.
IV. Jakie przysługują uprawnienia w zakresie przetwarzanych danych?
Każdemu z Państwa przysługuje prawo dostępu do swoich danych (art. 15 RODO), żądania ich sprostowania (art. 16 RODO), usunięcia (art. 17 RODO) oraz ograniczenia przetwarzania (art. 18 RODO), prawo do przenoszenia (art. 20 RODO).
Jeżeli dane osobowe przetwarzane są na podstawie udzielonej zgody, przysługuje Państwu prawo do cofnięcia zgody w każdym momencie. Zgodę można wycofać poprzez zgłoszenie wniosku mailowo na adres biuro@aptekarska.pl, poprzez odznaczenie zapisu w swoim profilu lub klikając w link w treści newslettera. Zgodę na pliki cookies można wycofać poprzez usunięcie plików cookie w przeglądarce, zmiany ustawień przeglądarki. Informacje jak zmienić ustawienia, odinstalować lub uniemożliwić instalację plików cookie znajdują się w części C Pliki cookies pkt. IV poniżej. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W przypadkach, kiedy administrator przetwarza Pani/Pana dane osobowe na podstawie swojego prawnie uzasadnionego interesu, może Pani/Pan wnieść sprzeciw, pisemnie na adres siedziby administratora z dopiskiem „Ochrona Danych" lub na adres poczty elektronicznej: iod@neuca.pl.
V. Prawo do wniesienia skargi
Macie Państwo prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
VI. Kto może być odbiorcą danych?
- Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty, które w związku ze świadczeniem usług niezbędnych do realizacji celów przetwarzania muszą mieć do nich dostęp - przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami administratora w zakresie niezbędnym do realizacji celów. Dane są zabezpieczone przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym. Państwa dane osobowe, bez Państwa zgody, nie są przekazywane podmiotom zewnętrznym na ich użytek własny.
- Dane osobowe mogą zostać przekazane, w szczególności, dostawcom usług IT, dostawcy systemu mailingowego i do wysyłki wiadomości sms (m.in. jeżeli zapisali się Państwo do newslettera oraz na potrzeby wysyłania do Państwa wiadomość związanych z realizacją danej usługi), dostawcy systemu do organizacji webinarów (jeżeli biorą Państwo udział w organizowanym przez nas webinarze), podmiotom szkolącym (jeżeli biorą Państwo udział w szkoleniu), podmiotom z Grupy Neuca.
- Z uwagi na obowiązujące przepisy prawa, w tym m.in. prawa farmaceutycznego i prawa o szkolnictwie wyższym dane osobowe uczestników szkolenia, którzy ukończyli test z wynikiem pozytywnym będą udostępniane w niezbędnym zakresie jednostkom posiadającym akredytację na prowadzenie szkoleń w ramach szkolenia ciągłego dla farmaceutów, w celu wystawienia i wydania uczestnikom certyfikatów przez ww. jednostki. W związku z udostępnieniem danych osobowych, z chwilą udostępnienia, akredytowana jednostka szkoląca staje się administratorem udostępnionych jej danych osobowych uczestników szkolenia.
C. Pliki cookies
I. Czym są pliki cookies?
- Poprzez plik "cookie" (tzw. ciasteczko) należy rozumieć dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, będące plikami zapisywanymi automatycznie przez przeglądarkę internetową z której Państwo korzystacie na urządzeniu końcowym (np. komputerze, smartfonie, tablecie), podczas przeglądania strony.
- Dane zapisywane w plikach cookies zawierają informacje o sposobie korzystania przez Państwa z serwisów (wyświetlanych podstronach i treściach), datę i czas odwiedzin oraz inne informacje o Państwa aktywności na platformach. Cookies zazwyczaj zawierają również nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym, IP oraz unikalny numer.
- Na podstawie logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu platformami i serwerami. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające platformy.
II. Do czego używamy plików cookie?
Pliki cookie, używane są w celu tworzenia anonimowych, zagregowanych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownik korzysta ze stron internetowych, dostarczają informacji o rodzaju używanego urządzenia, jak również rodzaju i wersji oprogramowania, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, z wyłączeniem personalnej identyfikacji Użytkownika.
III. Jakich plików cookie używamy?
- Niezbędne - są niezbędne do prawidłowego działania strony lub funkcjonalności, z których Użytkownik chce skorzystać. Wykorzystywane są aby:
- zoptymalizować stronę internetową pod kątem urządzeń i przeglądarek używanych przez Użytkowników – dzięki temu komputer, tablet czy telefon Użytkownika wyświetli ją poprawnie i czytelnie,
- zapamiętać, czy Użytkownik wyraził zgodę na wyświetlanie na stronie internetowej serwisu wybranych treści,
- utrzymać sesję Użytkownika, kiedy odwiedza stronę.
- Analityczne - z analitycznych plików cookie korzystamy po to, aby:
- ulepszyć funkcjonowanie platform,
- mierzyć, nie identyfikując Użytkownika, skuteczność podejmowanych działań i prezentowanych treści,
- tworzyć zbiorcze statystyki i analizy, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób wykorzystywane są platformy. Te działania pozwalają na stałe udoskonalanie struktury i zawartości platform, by w jak największym stopniu odpowiadały one potrzebom Użytkowników.
W przypadku analitycznych plików cookie korzystamy z narzędzi Google Analytics. Google Analytics to usługa analizy witryn internetowych oferowana przez firmę Google Inc., w ramach której zapewniane są zagregowane, a przez to anonimowe dane statystyczne dotyczące odwiedzających witrynę. Więcej informacji o tym narzędziu znajduje się pod linkiem: https://support.google.com/analytics/answer/6004245?hl=pl.
- Funkcjonalne - używamy tych plików cookie w celu zwiększenia funkcjonalności i umożliwienia personalizacji, takiej jak czaty na żywo, filmy wideo i korzystanie z mediów społecznościowych.
- Reklama - Te pliki cookie są ustawiane przez naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszych stron internetowych.
- Zapewniamy możliwość korzystania z funkcji społecznościowych, takich jak udostępnianie treści w serwisach społecznościowych oraz subskrypcja profilu społecznościowego. Korzystanie z tych funkcji może wiązać się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów serwisów społecznościowych takich jak Facebook.
- Osadzamy na stronach wideo z serwisu Vimeo. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Vimeo Inc. Pliki cookies ładowane są dopiero przy odtwarzaniu wideo.
- Korzystamy z usług dostawcy systemu mailingowego i do wysyłki wiadomości sms (m.in. jeżeli zapisali się Państwo do newslettera oraz na potrzeby wysyłania do Państwa wiadomość związanych z realizacją danej usługi - w tym celu wykorzystywane są cookies firmy FreshMail.
IV. Jak zmienić ustawienia, odinstalować lub uniemożliwić instalację plików cookie?
- Standardowo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych domyślnie dopuszcza umieszczanie plików cookie na urządzeniu końcowym. Ustawienia te mogą zostać zmienione, aby blokować automatyczną obsługę plików cookie w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym przesłaniu na urządzenie użytkownika. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookie dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Ograniczenie stosowania plików cookie może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej lub uniemożliwić korzystanie z niektórych funkcji stron internetowych i dokonania niektórych czynności.
- Pliki cookie można odinstalować poprzez usunięcie ich jeden po drugim według rodzajów cookies lub wszystkich na raz.
- Poniżej przedstawione zostały instrukcje dokonywania zmian ustawień oraz usuwania plików cookie w popularnych przeglądarkach:
- Mozilla Firefox: menu "Narzędzia", wybrać zakładkę "Opcje", następnie "Prywatność" i "Usuń ciasteczka" - Link do instrukcji
- Internet Explorer: menu "Narzędzia", zakładka "Opcje internetowe", następnie wybrać kolejno "Ogólne", "Historia przeglądania", "Ustawienia", okno "Ustawienia tymczasowych plików internetowych i historii" i na koniec "Wyświetl pliki" - Link do instrukcji
- Google Chrome: zakładka "Prywatność" w menu "Ustawienia", wybrać "Ustawienia treści", następnie "Wszystkie pliki cookie i dane stron" i "Usuń wszystko" Link do instrukcji
- Apple Safari: "Ustawienia", "Safari" i wybrać "Wymaż historię i dane witryn" - Link do instrukcji
- Istnieje możliwość ustawienia przeglądarki internetowej tak, aby blokowała pliki cookie lub każdorazowo ostrzegała przed ich instalacją. Ustawienia są różne w poszczególnych przeglądarkach. Instrukcje odnośnie obsługi plików cookie można znaleźć w menu "Pomoc" przeglądarki.
- Użytkownik może zrezygnować z plików cookie Google Analytics, klikając w poniższy link i pobierając dodatek: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout
V. Czas, przez jaki cookie będą umieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika
- Stosowane są dwa rodzaje plików cookie – "sesyjne" oraz "stałe". Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu Użytkownika aż do wylogowania ze strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Stałe pliki pozostają na urządzeniu Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookie albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika.
- Cookies tymczasowe – umieszczone są na czas korzystania z przeglądarki (sesji), zostają wykasowane po jej zamknięciu lub opuszczeniu strony internetowej.
- Cookies stałe – nie są kasowane po zamknięciu przeglądarki i pozostają w urządzeniu Użytkownika przez określony w ich parametrach czas lub do momentu ich ręcznego usunięcia przez Użytkownika.
- Logi zebrane w dziennikach przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał służący do administrowania serwisami i zapewnienia bezpieczeństwa. Zbiorcze podsumowania w postaci statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących użytkowników odwiedzających stronę.
VI. Informacje końcowe
Przechowywane informacje i dostęp do cookies nie spowoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniu Użytkownika i zainstalowanym na nim oprogramowaniu.
Polityka prywatności obowiązuje od 20.01.2021 r. Wszelkie poprawki do niniejszego dokumentu będą wprowadzane na stronach medyczna.pl i aptekarska.pl i będą obowiązywały od momentu publikacji. Zaleca się zatem regularne sprawdzanie zawartości stron.